Elefanternas dans

Leif GW Persson vs Christer van der Kwast. Vilken match! Det ska bli spännande att följa den de kommande åren för det är väl ungefär så länge vi kommer att få följa alla turerna kring Thomas Quick. I alla fall om han beviljas resning i målet om mordet på Yenon Levi. dansande-elefanter

Vem kommer att vinna? Jag vet inte, men förhoppningsvis Sanningen. Jag vet, det låter högtravande men jag kunde inte låta bli… Jag har dock alltid varit lite svag för Leif GW Persson, han framstår som skärpt, slug, rolig och framför allt orädd. Det senare är tyvärr en bristvara i myndighetssverige. Jag skulle gärna sitta och gagga med GW över en god middag, det skulle vara kul! Så Leif, om du googlar på ditt namn och hittar den här bloggen kan du väl maila mig på rattsrattan@hotmail.com ?

Men tillbaka till Thomas Quick, tanken på att han skulle vara oskyldig till alla morden är outhärdlig. Det är så pinsamt att jag hoppas han är skyldig till i alla fall ett av morden för att rättsväsendet inte ska behöva skämma ögonen ur sig!

Läs mer här, och här

Visst är bilden fin? Jag googlade och hittade
den här

Explore posts in the same categories: Rättsväsendet

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer på “Elefanternas dans”

  1. gordon Says:

    Hej!

    ”… rättsväsendet inte ska behöva skämma ögonen ur sig!”

    Det där kräver vissa fundamentala mänskliga gåvor som tyvärr lyser med sin frånvaro inom ”rättsväsendet”. Det är vi, folket, som skämms för rättsväsendet i vårt land, inte de som arbetar där.

    Till sådana gåvor är begåvning och gott förstånd. Tyvärr finns dock andra egenskaper bland dessa, rättsystemets pack, nämligen egenkaper som är vanliga bland psykopater. Andra har sannolikt asbergers syndrom, som ju är enren tillgång vid juridiska studier.

    Jag brukar likna det så kallade ”rättsväsendt” vid ett dagisutan personal. Jag har som hobby att gå på rättegångar. Jag har då aldrig hört mer korkade ting i andra församlingar. Jag har då aldrig sett fler psykopatliknande personer än bland åklagare. Om den åtalade är oskyldig bryr sig ingen åklagare om, satsar stenhårt på att få igenom en fällande dom, mörkar fakta, ljuger och struntar i fakta som inte passar in. Till detta kommer att de som arbetsledare för poliserna, när de väl har tagit över utredningen, inte ser till att poliserna undersöker sådant som talar för den åtalade.

    Efter att själv ar blivit oskyldigt dömd har jag utvecklat ett genuint hat mot rättsväsende. Visst förtjänar vissa att dömas, men ju grövre brottsling dess mer kommer den undan med. Man nöjer sig med de brott som lätt kan utredas och har högt straffvärde. Resten gör man inget åt. Därmed står det ett otal offer utan möjlighet till skadestånd.

    Till sist kan man ingenting om psykopati. Detta medför att psykopater inte sällan använder sig av ”rättsväsendet”, som gärna lånar sig till simpel drängtjänst åt psykopater.

    Med tanke på att psykopater kan sitta som tilltalad lika väl som målsägare och att domare och nämndemän är bland dem som oftast kommer i kontakt med psykopater är det skrämmande att de inte kan störningen.
    Det är djupt stötande!

    som sagt, ”rättsväsende” är ett dagis utan personal, vilket skulle bevisas!

    Jag skäms, inte ni!

    GOGILOL


    • Alltså, jag fattar inte; kallar du mig psykopat? Det är jag inte, men jag vet faktiskt hur man känner igen en. Jag tror jag har träffat fler än de flesta. Majoriteten har varit på ”klientsidan” men visst, en och annan chef som borde fått den diagnosen har jag också träffat.

  2. GOGILOL Says:

    Hej R!

    Jag syftade på åklagare i största allmänhet, vilket inte betyder att det jag skrev nödvändigtsvis gäller alla, men många.

    Jag vill inte använda psykoptidiagnosen i onödan, då missbrukas den. Tyvärr är den öve måttan missbrukad ändå.

    Det glädjer mig att du känner igen psykopater. Hoppas du känner igen dem även när de sitter som målsägare!

    Vänligen
    GOGILOL


Kommentera

